INFORMACJA DOTYCZĄCA TRWAŁOŚCI PROJEKTU „AKADEMIA SAMODZIELNOŚCI
W związku z zakończeniem projektu pn. „Akademia samodzielności” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w okresie od 01.03.2019 do 30.06.2021 (Regionalny Program Operacyjne Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 11: Włączenie społeczne; Działanie 11.02.00 Ułatwienie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym; Poddziałanie 11.02.03 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym – projekty konkursowe; Priorytet Inwestycyjny: 9iv – Ułatwienie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym) Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Iławie deklaruje instytucjonalną gotowość do kontynuacji wsparcia w okresie trwałości projektu (tzn. co najmniej przez 27 miesięcy, czyli do września 2023 r.) w zakresie utrzymania:
miejsc świadczenia usług w mieszkaniu wspomaganym (5 miejsc),
miejsc świadczenia usług asystenckich i opiekuńczych (5 miejsc),
możliwości korzystania przez osoby z niepełnosprawnościami i ich rodziców/opiekunów z usług psychologicznych oraz poradnictwa prawnego,
możliwości korzystania przez rodziców/opiekunów ze wsparcia pedagoga (świetlica/klub) oraz w ramach grupy samopomocowej.
Instytucjonalna gotowość oznacza, iż w przypadku wystąpienia popytu na którąś z ww. usług, PSONI Koło w Iławie będzie gotowe do jej świadczenia w zakresie zbliżonym do usługi świadczonej w ramach projektu i podobnej jakości.
W okresie trwałości potencjalni uczestnicy (osoby z niepełnosprawnościami i ich rodzice/opiekunowie), zainteresowani skorzystaniem z ww. usług, powinni kontaktować się z pracownikiem PSONI Koło w Iławie pod numerem telefonu 89 649 79 49 wew. 201 lub osobiście w siedzibie Stowarzyszenia w Iławie przy ul. Wiejskiej 2D, pok. 101 (I piętro) – od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00.
Projekt „Akademia samodzielności”, realizowany jest na podstawie umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego nr RPWM.11.02.03.-28-0014/18 przez Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Iławie w ramach Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Działanie 11.2. Ułatwienie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym, Poddziałanie 11.2.3 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym – projekty konkursowe.
Termin realizacji: 1 marca 2019 – 30 czerwca 2021
Cel projektu:
Celem projektu jest „podniesienie aktywności społecznej i poprawa sytuacji rodzinnej 150 osób, w tym 110 osób z niepełnosprawnościami (łącznie 78 kobiet, 72 mężczyzn) z terenu Iławy oraz powiatu iławskiego, zagrożonych wykluczeniem społecznym”.
Uczestnicy projektu:
REKRUTACJA
I nabór: marzec 2019 (65 osób) / nabór ciągły 20 osób – rodziców dzieci zagrożonych niepełnosprawnością 0-3l.
II nabór: luty-marzec 2020 (65 osób)
Ścieżka wsparcia uczestnika obejmuje minimum 3 formy wsparcia i trwa 12 miesięcy.
Działania są realizowane w budynku Centrum Aktywności Lokalnej w Iławie, najczęściej w godz. 15:00-18:00
wg harmonogramu poszczególnych zajęć.
BIURO PROJEKTU
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Iławie
I piętro, pokój 101 (poniedziałek-piątek, godz. 8:00-15:00)
14-202 Iława, ul. Wiejska 2 D
Telefon: 500 292 014, e-mail: biuro.as@psoni.ilawa.pl
REALIZOWANE FORMY WSPARCIA
Wieloprofilowa diagnoza zasobów i potrzeb (objęci wszyscy uczestnicy projektu)
Aktywizacja osób z niepełnosprawnościami (skierowane do uczestników z niepełnosprawnościami –
na podstawie indywidualnych potrzeb)
Aktywni rodzice (adresowane do rodziców uczestniczących w projekcie)
Klub aktywności (dla wszystkich uczestników projektu)